'Til Madness Do Us Part
Within an isolated mental institution in China’s Yunnan province, patients are confined to one single floor of a building. Once locked in, with little contact from the outside world, anything goes. The inmates have been committed for different reasons, but all share the same cramped living quarters.
Wang Bing places his camera in spaces and predicaments other filmmakers would be afraid to. Here he gains access to an asylum whose use and practices beg questions that extend beyond mental health and probe the very nature of freedom. This is immersive, often haunting, contemplative cinema.