Time to Die
After cutting his teeth on Luis Buñuel’s sets, the now infamous Mexican auteur Arturo Ripstein made his debut with this elegiac charro western. Using the genre to stage eloquent questioning of mortality, justice, and retribution, Time to Die entirely lives up to the magnificence of its title.