To the Ends of the World
Indochina, 1945. Young French soldier Robert Tassen is the only survivor of a massacre in which his brother has perished. Blinded by revenge, Robert rejoins the forces in search of the assassins. But meeting the young Indochinese Maï will change his beliefs and disrupt his mission.
We were impressed by Guillaume Nicloux’s stunning epic in Cannes—and perplexed that it was not in competition! With sumptuous 35mm cinematography capturing both the exuberance of Indochina and the horror of war, this is a richly atmospheric, psychologically charged vision of trauma and revenge.