Together, We Shall Die
After completing his specialty in Canada, Mazhar returned to Istanbul. As he mourns his mother, he falls in love with Ece, who is also the lover of Erman, Mazhar’s best friend. Mazhar and Ece will live a passionate and devastating love in the midst of the vicissitudes of the city.
The passing of the seasons becomes a symbol for the stages of an intimate relationship in this delicately shot romance. At turns beautiful and bruising, Hakkı Kurtuluş and Melik Saraçoğlu deliver a heartfelt portrait of a couple’s tumultuous odyssey set against the changing faces of Istanbul.