Tokyo Story
An aging couple, Tomi and Sukichi, journey to visit their two adult children in Tokyo. The reception is disappointing: too busy to entertain them, their children send them off to a health spa. After Tomi falls ill, they return home, while the children, grief-stricken, hasten to be with her.
A masterpiece in radical subtlety, Yasujiro Ozu’s Tokyo Story is less concerned with plot than it is feeling. Crafted in his compassionate, contemplative style, this sensitive, quiet miracle of a film patiently reveals universal truths: about families, and moreover, the cycles and rhythms of time.