Tomorrow We Move
Charlotte, a freelance writer, invites her recently widowed mother, Catherine, to live in her apartment, and the ensuing clutter becomes a source of irritation and strife. When Catherine decides to revitalize her career as a piano teacher, the claustrophobia reaches new and absurd levels.
A gem from one of our favorites, Chantal Akerman. A neurotic screwball comedy, it smartly animates Akerman’s themes of loneliness, mother-daughter relations, creativity and claustrophobia with spry inspiration from Hollywood classics.