Too Late to Die Young
Chile in the summer of 1990. As the country comes to terms with the end of Pinochet’s dictatorship, Sofía, Lucas and Clara, a group of adolescents living in a rural commune, attempt to make sense of their own burgeoning desires and tangled relationships while preparing for New Year’s Eve.
Unravelling during the days leading to New Year’s Eve in a freedom-seeking commune, Dominga Sotomayor’s evocative, sensorial work portrays with aestival languor a turning point from childhood to adulthood, in a Chile reeling from Pinochet’s dictatorship. A multi award-winner in Locarno & Rotterdam!