Tótem
Seven-year-old Sol spends the day at her grandfather’s home, helping with the preparations for a surprise party for her father. Throughout the day, chaos slowly takes over, fracturing the family’s foundations. Sol will embrace the essence of letting go as a release for existence.
Life—in all its messiness and wonder—swirls, clangs, and clamours through this dazzling family drama from writer-director Lila Avilés. Unfolding across a single day of preparations and festivities, Tótem greets its sorrows with ebullience, and a young girl’s apprehension with an abundance of love.