Toxic
A Locarno prizewinner, Saulė Bliuvaitė’s debut feature is as unsparing as measuring tape and as sharp as high heels. Looking at an exploitative fashion industry through the gaze of determined teenagers, Toxic is a visually striking portrait of girls zigzagging between competition and friendship.