Nesrin and Hatun are two cleaning women living in the same neighborhood in Istanbul. While Nesrin tries to survive with her little daughter, trying to understand why her husband left her, Hatun dreams of buying a house in the district where they clean.
Winner of three awards including Best Film at the Istanbul Film Festival, Ahu Öztürk’s stark debut tells the story of a Kurdish cleaning woman who has to stay on her feet in Istanbul’s slums. This slow-burn mood piece starts as a grim tale of desperation, only to find hope in solidarity among women.