This documentary follows groundbreaking Moroccan band Nass El Ghiwane on a series of performances in Morocco, Tunisia, and France. As storytellers connected to political theatre, using traditional instruments and borrowing from texts of ancient poets, the band became an international sensation.
Ahmed El Maânouni’s kinetic concert film is an unforgettable documentary portrait of Moroccan band Nass El Ghiwane. Offering reflections on Moroccan musical traditions, trance states, and the power of political theater, the pioneering group lead their audience—and us—to an encounter with ecstasy.