Tre ipotesi sulla morte di G. Pinelli
During an interrogation at the police headquarters in Milan, anarchist Giuseppe Pinelli plunged from a window to his death on December 15th, 1969. With the help of a group of actors around Gian Maria Volonté, Elio Petri picks apart the three official versions of what allegedly caused this incident.