Treasure Island
Summer at a recreation center near Paris is in full swing, so there is no shortage of amusing situations. A glimpse into the mindset of visitors and employees of the extensive park—original French inhabitants and immigrants who, lacking the means for a more exotic vacation, come here to relax.
Returning to the water park of his childhood, Guillaume Brac’s graceful documentary sees the seemingly mundane recreational space as an urban oasis, a refuge from the hustle and bustle of Paris. Underneath the playfulness, however, is a pointed and deeply moving commentary on immigration in France.