Tremors
An exemplary pillar of Guatemala City’s Evangelical Christian community, Pablo announces that he intends to leave his wife for another man. As he acclimates to his new life in the city’s gay subculture, his ultra-religious family does everything in its power to get their prodigal son back on track.
Hauntingly atmospheric, Jayro Bustamante’s tremulous sophomore effort makes tangible the weight of Evangelical Christianity in Guatemala, forcing same-sex lovers to live in the shadows. Nestled amid the tension between communal doctrine and personal freedom are healing vignettes of queer intimacy.