Trust
Kicked out of home, rebellious teenager Maria meets Matthew, an unstable genius in electronics. But their life as an “ordinary normal couple” is less and less easy. Hal Hartley’s follow-up to The Unbelievable Truth.
Is any American independent filmmaker more criminally underrated than Hal Hartley? Part of the same wave as Richard Linklater and Todd Haynes (who debuted at Sundance the year Trust won the screenwriting prize), Hartley’s tales of American eccentrics are essential—and this dark rom-com is a peak.