Turkish Delight
A free spirited sculptor enters into a passionate affair with the beautiful Olga, whose thirst for sexual experimentation matches his own. As their romance progresses, the two decide to marry, but their relationship is opposed by Olga’s mother.
Before his sci-fi blockbusters (RoboCop, Total Recall) and subversive erotic thrillers (Basic Instinct, Showgirls), the provocative Paul Verhoeven came to prominence in his native Netherlands for more realistic dramas such as Turkish Delight, which is a compelling psychosexual love story.