Two Days, One Night
Sandra returns to work after a bout of depression to find that her co-workers have voted her out of a job in favor of a bonus. Her boss gives her a weekend to convince them all to change their minds, prompting a series of confrontations that test both her ingenuity and her colleagues’ scruples.
With this proletarian drama, the Dardenne brothers made one of their finest in an illustrious career filled with social-realist masterworks. Attuned to the complexities of its rich cast of characters, and led by a never-better Marion Cotillard, Two Days, One Night is as enveloping as cinema gets.