Two Lovers
When the charismatic but depressed Leonard moves back in with his parents, his life is turned around as he falls for two different women. He now needs to make a decision between the euphoria of desire and the comfort of love, otherwise, he risks falling back into the darkness that nearly killed him.
Steadily assuming its reputation as the finest film from director James Gray, this sensitive ensemble piece features a complexly woven performance from Joaquin Phoenix. A nuanced tale of family, commitment, and unrequited love, Two Lovers is one of the great American films of the 2000s.