Camaraderie and fleeting joys soften harsh realities in Don’t Let Them Shoot the Kite, which reemerges as a Turkish classic in this fresh 4K restoration. Capturing the profound resilience of its characters through a child’s tender gaze, Tunç Başaran’s prizewinner is a testament to enduring spirit.