Un Pur Esprit
On a wintery January afternoon, Isabelle walks in a park by herself. As groups of boys play football, she strolls about, observing the activities of her fellow park-goers.
Speaking on One Fine Morning, Mia Hansen-Løve said she hopes viewers forget they’re watching a movie, instead experiencing life as her film plays. That quality appears fully formed in this early short, in which the sensory overload of a park has you fully present within the subject’s perspective.