Under California: The Limit of Time
After hitting a woman with his car in Los Angeles, artist Damian flees. Seeking atonement and family ties, he travels alone to Mexico. With the help of guide Arce, Damian finds his grandmother’s resting place, embarking on a redemption journey through the arid wilderness of his ancestral land.
Primordial stories of mothers and migration set in motion a spiral path toward self-discovery in Carlos Balado’s acclaimed film. As an artist journeys out across a Mexican peninsula, skies the color of banded agate and the zephyr-like voice of a distant lover suffuse his quest with a mystical air.