Until I Lose My Breath
Serap, a young woman whose mother is no longer around, works in a textile factory in Istanbul. She longs for her father, a lorry driver, to finally make good on his promise and rent a flat for the two of them.
Reflecting her teenage heroine’s angst and fervor perfectly, Emine Emel Balcı portrays a laboring underclass trying to get by on the fringes of Istanbul. Raw, empathetic, and full of emotion, this intense vérité drama provides a precise depiction of growing up the hard way.