Valley Girl
When Julie dumps her preppy boyfriend, the last thing she expects is to find love with the rockin’ Randy. The future’s open wide for Julie—but when her disapproving friends find Randy to be unpleasant, she is caught up in a culture clash between her Valley lifestyle and her Hollywood punk hunk.
An endearingly goofy Nicolas Cage in his first leading role brings out the dimples in a blushing Deborah Foreman in this interclass teen romance. A 1980s new wave and power pop soundtrack sets the smitten mood of this Romeo and Juliet modernisation that paved the way for Amy Heckerling’s Clueless.