Vampir
A film shot behind another! Everything is turned inside out behind the scenes of Jesús Franco’s 1972 mainstream horror film starring Christopher Lee, Count Dracula, as Spanish Pere Portabella turns on-set footage into an abbreviated, self-reflexive and surrealist version of the Count’s story.
Pere Portabella—master of the avant-garde—made this unique experimental horror film, his first “documentary” feature. Shot on the set of Jess Franco’s exploitation classic Count Dracula with scream icon Christopher Lee, it stands out as a key work pushing Spanish cinema against Franco’s regime.