Vampyr
In 1932, legendary director Carl Theodor Dreyer (The Passion of Joan of Arc) applied his gift for arresting visuals and heavy atmosphere to the horror genre. The result is one of cinema’s great nightmarish meditations on death: a gloomy, ecstatic journey through the darkness and toward the light.