Vanishing Point
An island retreat. A man, his face bandaged, plays cards nonchalantly. His ex-wife arrives. Conversations happen.
From Raúl Ruiz, we present a rarity: a B-side to his magnum opus City of Pirates. Gone are that film’s extravagant colours, Vanishing Point instead offering us a strange, soaring experimental 75-minute black-and-white chamber piece, allegedly made in one day and shot “as a joke.”