Varda by Agnès
After over half a century of making films, Agnès Varda offers a personal insight into her oeuvre and experiences as a director. As she travels from Paris to Los Angeles and Beijing, Varda explains her “cine-writing” practice, using excerpts from her work to illustrate her unique approach to cinema.
The ever-inspiring Agnès Varda left with this final act of generosity. Her luminous last film offers a playful personal tour through her prolific career and the beautiful memories of a life lived fully: juxtaposing conversations with collaborators alongside dramatic, beach-set tableaux. Merci Agnès.