Vertigo
In San Francisco, an ex-police officer who suffers from an intense fear of heights rescues a mysterious blonde from the bay and must unravel the secrets of the past to find the key to his future. The pair become trapped in a dizzying web of mistaken identity, passion and murder.
Hitchcock’s masterpiece topped Sight & Sound’s poll of the greatest films, cementing a new generation’s love for this dizzyingly perverse romance that was dismissed in 1958. A psychothriller about the depths of masculine obsession and fantasy, its unparalleled beauty achieves a sinister sublimity.