Vever (for Barbara)
A cross-generational binding of three filmmakers seeking alternatives to the power structures they are inherently a part of. Shot during a motorcycle trip Hammer took to Guatemala in 1975, the film is laced through with Maya Deren’s reflections of failure, encounter and initiation in 1950s Haiti.
Weaving a colorful thread between the unfinished footage of experimental trailblazers Maya Deren and Barbara Hammer, artist Deborah Stratman looks at how three generations of women artists have approached subjects outside of their cultures: generously and without compromising reality.