Vice and Virtue
War-time French film starring Annie Girardot as Juliette (Vice), Robert Hossein as the sadistic German officer and Catherine Deneuve, in her first notable film role, as Justine (Virtue).
Inspired by Justine (an allegorical work by the notorious Marquis de Sade), New Wave director Roger Vadim’s equally controversial film adds some fuel to the fire—updating this potent psychosexual source material to the backdrop of the 1944 Nazi Occupation of Paris.