Virus Tropical
Born in a traditional Colombian family, Paola grows up as the youngest of three sisters and with an absent father. Making her way through the many obstacles of life—clunky romances, new schools, and various domestic dramas—Paola will gradually attempt to find her very own place in the world.
Praised as the Latin American Persepolis, this adaptation of cartoonist Powerpaola’s graphic memoir is a breath of fresh air. Tackling family, generational conflict and the pains of growing up with disarming warmth and buoyancy, Virus Tropical is an invigorating celebration of the feminine universe.