Vortex
A few days in the lives of an elderly couple in Paris: a retired psychiatrist and a writer working on a book about cinema and dreams. In their apartment, piled high with a lifetime of books, the wife’s dementia progresses while the husband struggles to care for her. A downward spiral ensues.
European cinema’s enfant terrible Gaspar Noé is back with a formally audacious, split-screen tour de force. With revelatory performances from French New Wave icon Françoise Lebrun and horror maestro Dario Argento, Vortex grapples at the heart-wrenching limits of love, comfort, and mortality.