Walker
A barefoot, red-robed Buddhist monk walks, extremely slowly, with a bag of milk tea and a pineapple bun across the bustling streets of Hong Kong, traversing various locations over the course of one day.
The first film in Tsai Ming-liang’s Walker series is this exquisite short, starring his regular actor Lee Kang-sheng. Inspired by the 7th-century Buddhist monk Xuanzang, Walker is a call for contemplation, spirituality, and a slower pace of life in the face of the velocity of modern cities.