Water Lilies
The paths of three 15-year-old girls living in a modern Paris suburb cross at the local swimming pool, where love and desire make a dramatic appearance. The dynamics of their relationships gradually begins to shift as they come to learn the true meaning of arousal and the power of sexual attraction.
Here’s where it all started! Céline Sciamma’s fresh-from-film-school debut feature, starring Adèle Haenel, traces a young woman’s sexual awakening in the cut-throat world of synchronized swimming. Fresh, original, and candid, it perfectly captures the turmoil that swirls under seemingly calm waters.