Waves '98
Disillusioned with his life in the suburbs of segregated Beirut, Omar’s discovery lures him into the depth of the city. Immersed into a world that is so close yet so isolated from his reality, he eventually loses track and finds himself struggling to keep his attachments, his sense of home.
Winner of the 2015’s short film Palme d’Or, the Beirut-set Waves ’98 combines hand-drawn animation and photography to explore the contrasts of the city, and the tension between hope and disillusionment. Acclaimed and ambitious, forward-thinking cinema!