A questioning on Turkish (cinema) history from 1856 to present, based on the mysterious and missing film The Fall of the Russian Monument in Ayastefanos, which was allegedly shot on 14 November 1914, on the so-called birthday of Turkish Cinema.
This iconoclastic short is an explosion of archival footage and multimedia collage, as a scathing voice-over comments on the slippery foundations of Turkish cinema history. The mischievous duo of Hakkı Kurtuluş and Melik Saraçoğlu launch a taboo-shattering attack on nationalist hypocrisy.