We Can't Go Home Again
Retired from Hollywood, Nicholas Ray is teaching in upstate New York, schooling lively students on the process of making a feature collaboratively. Together they experiment with narrative and multiple images, and in front of the camera, the group reflect on politics, identity, and filmmaking.
Not one to be dulled by age, Nicholas Ray (the maverick behind Johnny Guitar and Rebel Without a Cause) came to Cannes in 1973 with a cut of his most experimental film yet, a radical, impassioned journey into American chaos. This avant-garde swansong is now open to all, restored in HD!