We Own the Night
In the late ‘80s, New York’s police wage an all-out war on drugs. Bobby, manager of a trendy nightclub owned by Russians and often frequented by gangsters, tries to remain neutral. He hides a potentially fatal secret: his brother and father are both cops. Only his girlfriend Amada knows.
Exploding the inter-familial dynamics of a family made up of police officers and gangsters, this electric neo-noir might just be the finest work so far from American master James Gray. Joaquin Phoenix and Mark Wahlberg star, but top billing goes to one of the greatest car chases ever put on film.