We the Animals
Manny, Joel and Jonah tear their way through childhood and push against the volatile love of their parents. As Manny and Joel grow into versions of their father and Ma dreams of escape, Jonah, the youngest, embraces an imagined world all his own.
In dealing with the emergent sexuality of its marginalized protagonist, this beautifully textured fiction debut from Jeremiah Zagar has drawn comparisons to Barry Jenkins’ Moonlight. Shot largely on Super 16mm, We the Animals is a mesmerizing coming-of-age tale touched by a dream-woven nostalgia.