In a near future, black people have been forced to live in the drug infested Terrordome, a ghetto where they are continually subjected to the racist actions of the police. When a black boy is killed, it sets off an explosion of further violence.
The first film by a Black British woman to be released theatrically in the UK, Ngozi Onwurah’s Welcome II the Terrordome is a radical dystopian allegory. Dismissed on its initial release, this urgent, Afrofuturist fusion of science fiction and political fury now feels lights years ahead of its time.