Wet Sand
A village on the Georgian Black Sea is full of friendly people convinced they know each other, but one day, Eliko is found hanged. When his granddaughter Moe comes to organize his funeral, she is confronted with a web of lies. The truth, however, frees Moe’s capability to love.
An empowering love story suffused with mystery, this beautifully crafted gem from Georgian filmmaker Elene Naveriani interrogates the role of community in enforcing chronic social orthodoxies. Profoundly humanist, Wet Sand is a deeply affecting tale of resilience in the face of small-town bigotry.