What We Do in the Shadows
This mockumentary follows vampires Viago, Deacon, Peter, and Vladislav who share a flat in Wellington and try to cope with modern life, from doing housework to trying to get into nightclubs. When Peter turns young hipster Nick into a vampire, they must guide him through his new-found eternal life.
We all know house-sharing can be a nightmare, but what if your flatmates are also undead? From Flight of the Conchords’s Jemaine Clement and Taika Waititi comes this vampire mockumentary with a dark sense of humour that’s perfect for Halloween. Think New Zealand’s Spinal Tap, but with ghouls!