White on White
Late-19th century: Pedro arrives in Tierra del Fuego to photograph a landowner’s wedding. In capturing his future wife’s beauty, Pedro betrays the forces dominating these lands. Unable to escape, he becomes a participant in a new society being built through the genocide of the Selknam people.
A photographer descends into the abyss of colonial violence in this icy neo-western. A transfixing journey along Patagonia’s barren plains and a reflection on ethics and aesthetics, White on White is an assured, atmospheric period piece which earned Théo Court a Best Director Award in Venice.