Wild Strawberries
In the company of his daughter-in-law, Professor Isak Borg journeys by car to collect an honorary degree from his former university. The trip kickstarts a series of reminiscences and reveries as the aging Borg revisits the scenes of his youth and reflects on an unhappy marriage.
The universe of dreams is often portrayed in films, but nightmares have rarely looked so distinctively unsettling. The opening of Wild Strawberries sets the rules of this game: what ensues is a haunting depiction of a man’s battle against the ghosts of time. A psychological road movie, à la Bergman!