Wilderness
On a stretch of an urban beach, crowds of people flow in and out like the tide, filling it during the day and emptying in darkness, a never-ending cycle at land’s end. The film flows from person to person, following a subconscious thread where sound and language create the connective tissue.
A cinematic meeting point between nature and technology, Doug Aitken’s unearthly short is enfolded in evocative hymns whose voices are eerily AI-generated. Glimmering phone screens might have replaced the starry Milky Way, yet the famous Venice Beach still hums with the vibrancy of human activities.