Winter Sleep
Aydin is a former actor who runs a small hotel with his wife Nihal, with whom he has a stormy relationship, and his sister Necla who is suffering from her recent divorce. In winter as the snow begins to fall, the hotel turns into a shelter but also an inescapable place that fuels their animosities.
After Once Upon a Time in Anatolia won the Grand Prix, Turkey’s Nuri Bilge Ceylan captivated the Cannes jury once more with this Palme d’Or winner: a rich, Chekhovian drama flush with exquisite beauty.