Winter Song
Some resemblances are disturbing. That between a guillotined viscount, an army chaplain, a Parisian tramp, and the concierge of the building where the lives of nearly all these characters intersect. And yet in the midst of all the chaos, there is the chance to hope for a better tomorrow.
Georgian auteur Otar Iosseliani’s idiosyncratic ensemble films depict normal life, but blossom with an absorbing sense of absurdism. Winter Song is no exception, uniting people through the skull of a beheaded aristocrat to form a satire of revolution that is dynamic, surreal, and outright hilarious.