Wittgenstein Plays Chess With Marcel Duchamp, or How Not To Do Philosophy
The project attempts to push the boundaries of cinema by juxtaposing it with ideas from philosophy, visual art, chess, mathematics, geometry, linguistics and psychology.
Deconstructing the titular philosophical essay, this visceral masterpiece from Indian experimental filmmaker Amit Dutta reflects on perception and how we subsequently conceive meaning. The captivating, idiosyncratic animations by Ayswarya S Dutta spectacularly connect an eclectic medley of ideas.