Words, Planets
This film applies the six principles for composition delineated in “Opinions on Painting by the Monk of the Green Pumpkin,” written by the eighteenth-century Chinese painter Shih-T’ao as referenced in Raúl Ruíz’s essay “For a Shamanic Cinema.”