XXY
Winner of the Grand Prize at Cannes Critics’ Week, Argentine filmmaker Lucía Puenzo made waves with her fearless debut. Illuminating the limits of the medical establishment, the vagaries of gender, and the uncertainties of belonging, XXY is a coming-of-age favorite among young queer audiences.